- My sweet rainponcho -

Voor een grauwere lentedag is een regenponcho super handig!

Enkele weken geleden kocht ik bij Petit Pan een leuke toile cirée. Ideaal om een grijze lentedag wat op te fleuren ;-). Met deze ging ik aan de slag.

Ik tekende hiervoor een heel eenvoudig patroon. Hiervoor nam ik een halve cirkel als basis. Deze werd wat versmald ter hoogte van de armsopeningen. Met een stijvere stof zoals toile cirée vind ik een kap uit drie delen persoonlijk mooier vallen.
Ik ben volop bezig met het patroon te digitaliseren. Binnenkort zet ik het patroon dat ik gebruikte online op m'n blog ;-)!



Voor de binnenvoering gebruikte ik eveneens een stofje van Petit Pan. Mijn keuze viel op een contrasterende, blauwe stof (thx voor de tip Vicky!).





Om de poncho toch een beetje meer vorm te geven bevestigde ik onder de arm een extra drukknop (kamsnap).



Patroon: Eigen patroon
Stof: Petit Pan

Bedankt voor je bezoekje! 

Labels: , , , ,