-Grace Hackje voor Noë-

Zoals ik eerder al aanhaalde zitten we met een heuse babyboom! Ook m'n goeie vriendin Alien kreeg er onlangs een meisje bij, Noë. Ook voor haar maakte ik een Gracejurkje. 

Voor deze versie koos ik een heel licht roze katoen die ik een tijdje geleden kocht bij modecoupon. 




Ik paste het jurkje een beetje aan door aan de armsgaten vlindermouwtjes te voorzien. Voor de vlindermouwtjes gebruikte ik een reep van 6cm breed. De lengte van de reep nam ik ongeveer 160% van de lengte van het armsgat (kan je op het patroon meten met meetlint). De uiteinden van de repen lopen spits uit. Een beetje zoals op onderstaande foto.


Vooraleer de vlindermouwtjes aan het jurkje werden bevestigd, werkte ik de buitenzijde af met een rolzoom.
De mouwtjes werden gestoken vóór de zijnaden werden gesloten. Ik werkte de armsopeningen  af met biaslint uit dezelfde stof. Pas daarna sloot ik de zijnaden en werkte alles mooi af met de triploc.

In plaats van te werken met een voering, werkte ik ook de halslijn af met biaslint uit dezelfde stof.

Omdat ik nog geen foto's heb van het kleintje in het jurkje, mocht de beer van m'n mama als model dienen hihi. Een beer die mijn mama (een 20 jaar geleden) trouwens helemaal zelf maakte.


Stof : Katoen gekocht bij modecoupon

Patroon: aangepaste Gracejurk


Bedankt voor je bezoekje! 

Ps: Je kan me ook volgen via instagramfacebook en/of bloglovin



x Iris x